Palermo – job shadowing – podsumowanie, certyfikaty i powrót

Opublikowano w Blog

W ostatnim dniu naszych zajęć spotkałyśmy się z Panią Dyrektor, która podbiła nasze dokumenty i certyfikaty. Był to także czas na podsumowanie zajęć. Pożegnałyśmy się z nauczycielami i młodzieżą, z którymi spędziłyśmy czas. Popołudniu poszłyśmy na ostatni spacer ulicami Palermo i pożegnałyśmy miejsca, które przez ostatnie 5 dni miałyśmy okazję poznać i zwiedzić.

Do Polski wróciłyśmy wzbogacone o nowe doświadczenia zawodowe, które na pewno wykorzystamy podczas realizacji naszych lekcji.

To był dobry czas.

Palermo – job shadowing – zwiedzanie Palermo i okolic

Opublikowano w Blog

Codziennie po naszych zajęciach w szkole zwiedzałyśmy Palermo i okolice bliższe i dalsze. Na naszej trasie znalazło się zarówno pobliskie Cefalu jak i wulkan Etna…

Zapraszamy do galerii.

« z 4 »

Palermo – job shadowing – wizyta w szkole

Opublikowano w Blog

Pierwszy dzień naszego pobytu rozpoczęłyśmy od wzmocnionego włoskiego śniadania. Oprócz rogalika i cappuccino skusiłyśmy się na włoskie pyszne przekąski.

Po śniadaniu poszłyśmy do szkoły, w której przez najbliższe dni będziemy obserwować zajęcia zgodnie z przedmiotami, których uczymy. Powitała nas Pani Dyrektor, która po krótkiej rozmowie oprowadziła nas po szkole. Następnie w salach obserwowałyśmy zajęcia, rozmawiałyśmy z młodzieżą i z nauczycielami.  Po zajęciach i lunchu kontynuowałyśmy zwiedzanie miasta. Oprócz bogatej architektury, podziwiałyśmy również piękne zielone parki, w których można było odpocząć po zwiedzaniu. Na trasie naszego zwiedzania znalazły się: Cattedrale di Palermo, Quattro Canti, Fontana Pretoria,  Chiesa di San Giuseppe dei Padri Teatini czy Porta Nuova.

Dzień zakończyłyśmy we włoskim stylu, siedząc we włoskiej restauracji i delektując się lokalnymi potrawami.

Palermo – job shadowing – podróż

Opublikowano w Blog

W niedzielne przedpołudnie rozpoczęłyśmy swoją zawodową przygodę z Erasmusem w ramach przyznanej akredytacji w sektorze Edukacja szkolna. Wyruszyłyśmy w dworca kolejowego w Rzeszowie do Krakowa, a stamtąd już samolotem do Palermo, aby we włoskiej szkole w Palermo obserwować zajęcia lekcyjne uczone przez włoskich nauczycieli z geografii, historii, matematyki oraz języków niemieckiego czy hiszpańskiego. Po przylocie do Palermo i zakwaterowaniu w hostelu wyruszyłyśmy na wieczorny spacer, aby poczuć klimat włoskiego miasta.

Z pięknego Palermo pozdrawiamy serdecznie Grono Pedagogiczne oraz naszą młodzież

Dorota Bukowska, Michalina Chudzik, Danuta Chmura, Urszula Jarek, Małgorzata Soja-Durek, Barbara Wielgos

Palermo 2 – powrót

Opublikowano w Blog

Szybko minęły dwa tygodnie naszych praktyk zawodowych. Dziękujemy naszym pracodawcom w laboratorium farmaceutycznym, na lotnisku i w hotelu za pokazanie nam włoskiego stylu pracy. Był to dla nas intensywny czas nie tylko porównywania z naszym polskim systemem, ale także uczenia się nowych rzeczy oraz wykorzystania możliwości poczucia tej południowej atmosfery spokoju i mniej stresującego podejścia do pracy niż w Polsce.

Powróciliśmy do Rzeszowa wyposażeni w nowe doświadczenia i nawiązane znajomości, które mamy nadzieję, że przetrwają.

Już tęsknimy za słoneczną Italią!

Grupa druga wraz z opiekunem – Iwoną Kwater

Palermo 2 – podsumowanie drugiego tygodnia praktyk

Opublikowano w Blog

Nie tak dawno zaczynaliśmy nasze europejskie praktyki, a już przyszedł czas, aby pożegnać się z naszymi zakładami pracy, w których zdobywaliśmy swoje kolejne – tym razem międzynarodowe doświadczenia zawodowe.

W piątek w ostatnim dniu pobytu w laboratorium farmaceutycznym, hotelu i na lotnisku podziękowaliśmy naszym włoskim opiekunom za to, że pomagali nam zrozumieć specyfikę i klimat pracy w międzynarodowym zespole.

Podczas wieczornej kolacji od naszego partnera otrzymaliśmy certyfikaty potwierdzające nasz pobyt.

Pozostało nam tylko pakowanie, ostatnie włoskie zakupy i czas wracać do domu.

Do zobaczenia w Rzeszowie!

« z 5 »

Palermo 2 – kulturowy weekend

Opublikowano w Blog

W sobotę po śniadaniu pojechaliśmy pociągiem do Cefalu, które znajduje się ok. 60 km od Palermo. Najpierw wspięliśmy się na skałę La Rocca, która ma ok.270 m wysokości, niby niedużo, ale nie było łatwo. Stąd podziwialiśmy przepiękne widoki na zatokę i miasto. Zwiedziliśmy też ruiny znajdującego się na szczycie zamku Normanów. Stamtąd zeszliśmy na plażę, gdzie po trudach wspinaczki mogliśmy wypocząć. Niektórym z nas nie przeszkadzała niska temperatura wody i korzystaliśmy z kąpieli, która pomogła nam się zregenerować po trudach wcześniejszej wspinaczki. Później poszliśmy zwiedzać stare miasto, byliśmy w katedrze, widzieliśmy średniowieczną pralnię i spacerowaliśmy wąskimi uliczkami pełnymi sklepików, restauracji i kawiarni. Do hostelu wróciliśmy przed kolacją i trzeba przyznać, że byliśmy trochę zmęczeni.

W niedzielę natomiast odpoczywaliśmy na plaży Mondello, a wysiłek fizyczny ograniczyliśmy do niezbędnego minimum.

« z 3 »

Palermo 2 – podsumowanie pierwszego tygodnia praktyk

Opublikowano w Blog

Szybko minął pierwszy tydzień praktyk. Po zapoznaniu się z zakładami pracy i przeszkoleniem w zakresie BHP pod okiem naszych instruktorów i opiekunów, podejmowaliśmy zadania wynikające ze specyfiki poszczególnych zawodów. Laboratorium farmaceutyczne, lotnisko czy hotel nie są nam już obce, a wykonywane zadania pozwalają nam porównać pracę z naszym polskim systemem.

Popołudnia i wieczory to czas na spacery po ulicach Palermo, zwiedzanie i poznawanie historii i kultury kraju.

Przed nami weekend i całodzienne zajęcia kulturowe, ale o nich napiszemy w następnej relacji.

Pozdrawiamy z gorącego Palermo naszych nauczycieli oraz koleżanki i kolegów.

« z 6 »

Palermo 2 – podróż

Opublikowano w Blog

7 kwietnia w godzinach przedpołudniowych druga 13-osobowa grupa uczniów kształcących się w trzech zawodach: analityk, eksploatacja portów i terminali oraz hotelarz wyleciała z Portu Lotniczego Kraków-Balice do Palermo z przesiadką w Wiedniu na 2-tygodniowe staże zawodowe w laboratorium farmaceutycznym, porcie lotniczym i hotelu. Na szczęście podróż przebiegła zgodnie z planem i kilka minut po godzinie 19.00 powitała nas przedstawicielka WEA Basia Bujalska, która będzie monitorować nasz pobyt i prawidłowy przebieg naszych praktyk. Po zakwaterowaniu się w hostelu Agata i kolacji poszliśmy na wieczorny spacer po Palermo, bo jutro już czekają nas spotkania z pracodawcami w zakładach pracy.

Palermo – certyfikaty i podsumowanie

Opublikowano w Blog

Piątek był ostatnim dniem naszych staży w miejscach pracy. Rozmawialiśmy z opiekunami o swojej szkole, marzeniach i planach na przyszłość. Po zakończeniu stażu podziękowaliśmy za opiekę, możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego i serdeczność z jaką się spotkaliśmy się  w trakcie realizacji stażu. Cieszymy się, że mieliśmy szansę odbyć nasze praktyki we Włoszech, że mogliśmy tak wiele zobaczyć, poznając przy okazji historię, kulturę i klimat tego kraju.

Po południu udaliśmy się na pożegnalny spacer. Wieczorem w restauracji uczestniczyliśmy w uroczystej kolacji, podczas której otrzymaliśmy certyfikaty potwierdzające realizację naszych praktyk. Podziękowaliśmy naszej opiekunce praktyk, pani Barbarze Bujalskiej za ciepłe i miłe przyjęcie, szkolenie grupy uczniów i opiekę podczas naszego pobytu w Palermo.

Następnego dnia jeszcze raz wróciliśmy na lotnisko, ale już tylko po to, żeby jako pasażerowie przejść kontrolę bezpieczeństwa i z przesiadką wrócić do Polski. Z Krakowa busem przyjechaliśmy do Rzeszowa, gdzie na parkingu szkolnym spotkaliśmy się z naszymi bliskimi.