Po pysznym śniadaniu w hostelowej restauracji odbyło się spotkanie z przedstawicielką organizacji pośredniczącej panią Barbarą Bujalską, która zapoznała nas z zasadami panującymi na praktykach zawodowych oraz zaprowadziła do zakładów, w których będziemy odbywać praktyki zawodowe. Na miejscu zapoznaliśmy się z opiekunami stażu, z którymi omówiliśmy harmonogram praktyk, poznaliśmy specyfikę pracy oraz odbyliśmy szkolenie BHP. Eksploatacja portów i terminali przez dwa tygodnie będzie dojeżdżać pociągiem do portu lotniczego w Palermo, technik analityk swoje praktyki będzie realizował w laboratorium farmaceutycznym w aptece Ferrara del Dr. Ferrara Vito & C. Snc, a hotelarze w Hotelu Posta.

Po spotkaniu organizacyjnym udaliśmy się na plażę Mondello, na której spędziliśmy piękny czas. Mieliśmy okazję poznać grupkę Włochów, z którymi rozegraliśmy zacięty mecz siatkówki plażowej. Później udaliśmy się do restauracji na wspólny posiłek, w trakcie którego odbyliśmy ciekawe rozmowy w j. angielskim i wymieniliśmy się numerami telefonów z poznanymi na plaży Włochami. W drodze powrotnej poznaliśmy inną grupę uczniów pochodzących z wyspy Capri, którzy przyjechali tutaj na wycieczkę szkolną. Znowu pojawiła się okazja do konwersacji w j. angielskim.

O 19.00 pełni wrażeń udaliśmy się na pyszną pizzę i smaczne słodkości sycylijskie.