Dzisiaj wybraliśmy się na wspaniałą wycieczkę do Cefalu – jednego z najpiękniejszych miast nadbrzeżnych Sycylii. Jest to bardzo popularne miejsce turystyczne, ze względu na piękne plaże, urokliwe zaułki, bogatą historię i kulturę, a także smaczne jedzenie i wina.

W centrum miasta znajduje się się Katedra św. Wawrzyńca, będąca jedną z najważniejszych świątyń na Sycylii, z pięknym mozaikowym wnętrzem i imponującą fasadą. Inne ciekawe miejsca, które zobaczyliśmy to: Chiesa Maria della Catena Chiesa Purgatolio – kościoły mające swoją historię i klimatyczne wnętrza.

Najważniejszym punktem naszej wycieczki było wyjście na stromą górę La Rocca – skalne wzgórze z ruinami zamku normańskiego i kaplicą św. Anny. Po męczącej, ale jakże satysfakcjonującej wspinaczce odpoczywaliśmy na pobliskiej plaży. Pełni wrażeń, trochę wyczerpani wspinaczką wróciliśmy do hostelu na kolację.

W niedzielę resetowaliśmy siły na najpiękniejszej plaży Mondello. Licząca ponad 2 km z delikatnym zejściem do morza, o lazurowym kolorze wody, plaża otoczona jest dwiema monumentalnymi skałami. Skrywa ona swoje uroki pomiędzy Monte Pellegrino a Monte Gallo. Na plaży graliśmy w siatkówkę i opalaliśmy się. Byli wśród nas śmiałkowie, którzy korzystali z kąpieli morskiej, mimo, że woda jeszcze jest zimna. Wypoczęci wróciliśmy na kolację do hostelu.

Weekend minął nam intensywnie i relaksacyjnie, gdyż wypełniony był zwiedzaniem, odpoczynkiem i ładowaniem akumulatorów na nadchodzący kolejny tydzień praktyk.